SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Sydda julklappar

Kategori:



Grytlappar som snart pryder hela släktens kök :-) På bilden har jag fortfarande inte fått bort allt vattenlösligt mellanlägg, de fick åka en tur i tvättmaskinen innan allt gick bort. De två paren med röda kantband föreställer en stjärngosse och en julgran (mormor trodde julgranen var en gris först;-). Dessa fick alltså mormor & morfar och farmor & farfar av barnen. De vita grytlapparna är en repris av kattgrytlapparna, som min brors fru= min svägerska fick när hon fyllde år, dessa är dock till hennes mamma, som ju också ville ha ett par. Baksidestyg och kantband valde svägerskan(gud så vuxet det låter). På julafton visade det sig att även svägerskans svägerska önskade sig ett par. Ja, hon hade ju sagt att de var såå fina på julfesten hos min bror...
++++: Att alla blev så glada för grytlapparna! Det är ju en hel del jobb med att sy ut motiven... Roligt också att det verkar som att jag kan fortsätta att sy fler. Funderar på att se om det går att sälja några.
-----: Att jag faktiskt börjar bli lite trött på att sy dem, OCH att vi fortfarande inte har några själva! Sen börjar ''termomellanlägget" ta slut.





Brorsan fick ett bokfodral i svart och vitt lintyg. På framsidan broderade jag hans namn med svart, men det är omöjligt att se; även irl så det var ju lite onödigt.... Mönstret är eget - jag mätte efter en bok - och inspirationen kommer från någon på Craftster(kommer inte ihåg sidan eftersom jag satt och klickade lite fram och tillbaka en dag och där var den plötsligt) som gjort en checkbook på liknande sätt. Flärp och prymknapp att stänga med och svart sammetsband som bokmärke(syns inte så bra).
++++: Brorsan blev glad, men var osäker på om den passade alla hans fantasyböcker....de kan vara rätt tjocka, så han får väl lägga in en måttbeställning. Roligt och förhållandevis enkel att sy.
-------: Även det svarta lintyget börja ta slut....och att jag la tid på brodyr som inte syntes.

Kommentarer

  • Jeanna säger:

    Hejsan tjejen.

    Jag hoppas att er jul, precis som min, har varit trevlig! :o)

    Vill bara passa på att önska ett gott nytt år! Kramiz.

    2008-12-28 | 19:15:20
    Bloggadress: http://jeannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: