SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Eh...jaha???

Kategori:

..tänker du kanske nu. Varför har hon tagit kort på en lampa med bara en lampskärm?



Ja, lampan har bara fått en lampskärm. Jag har inte riktigt bestämt ännu för om det blir fler gjorda. Ja - jag har gjort den själv. Från början hade lampan lampskärmar från Ikea, men jag, min klantskalle, lyckades ta sönder en av dem när jag skulle räta till den och sen dess har lampan varit utan skärmar eftersom jag inte hittat några passande, trots flera besök i den lokala lampaffären. Alltså inga nya skärmar förrän nästa Ikeabesök : (Igår fick jag för mig att jag skulle göra nya lampskärmar själv. Gjorde först en mall i kraftigt papper. Ett handgjort papper hade jag köpt på Systrarna Grenes vid något Malmöbesök. När jag öppnade rullen visade det sig dock att pappret var mycket tunnare och mjukare än jag tänkt mig. Någon astralit hade jag ju inte hemma heller. Bestämde mig ändå för att göra ett försök - klippte ut skärmen med en centimeters "vikmån" runt om. Avlägsnade gamla skärmrester och lim från lampstommen och limmade  med vanligt kontaktlim på insidan av stommen. Vek skärmen runt om och fäste den tillfälligt omlott med hjälp av två gem. Vek ned runt stommen och klippte bort överflödigt papper. Tada! Nåja, lite vind och sned är den förstås...Tyvärr är skärmen ganska så mjuk så den tål inte alltför mycket pillande. En bra idé- i tanken iaf...

Idag är vi hemma för H är sjuk - feber och hosta. Medan de sydde dinosaurer i filt passade jag på att fästa lite trådar på två par byxor som är på g - nåja, några trådar hann jag med mellan varven ;-) De är så roliga nu när de pysslar och ritar och bygger lego. I fredags när jag hämtade på dagis fick jag en teckning av H:



Det är jag på bilden med två blommor i håret, hjärtan, en sol, ett moln, en flagga och en blomkruka och sen har han skrivit KÄRLEK. Lite Oidipuskomplex har han visst för tillfället - men inte gör det mig något att han tycker om sin mamma - tycker att de  växer så fort och snart är de STORA - undrar om mamma får några kramar då?

Idag har jag antagit á Yeliqas utmaning att ha alla julklappar klara tills sista november - såväl hemmagjorda som köpta - får se hur de går... Går också och funderar på att beställa namnband att sy på mina alster - är ju roligt med ett litet "signum" så alla kan se vem som sytt , men kan inte bestämma mig, vilken färg? vad det ska stå?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: