SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Bolibompapyssel

Kategori: leksaker



Fortfarande sjuka idag, men mellan varven har barnen varit ganska pigga. Vi har pysslat ihop några skosmycken med utgångspunkt från Philofixs tips i Bolibompa. Enkelt och roligt, men eftersom vi använde kontaktlim fick jag stå för limmandet. Alltså, du tar två burköppnare från aluminiumburkar(öl/läsk) och limmar ihop dem med öglorna utåt från varandra. Medan det torkar är det dags att leta lämpliga bilder i tidningar. Använd en femtioöring som mall och rita runt motivet - detta klarade mina (snart) femåringar ut själva. Klipp ut lite innanför strecken - här fick jag assistera lite för jämna cirklar. Nu limmar du fast femtioöringen ovanpå burköppnarna och bilden ovanpå femtioöringen. Här limmade jag och barnen tryckte fast föremålen. Klart! När allt har torkat trär du skosmycket genom öglorna på skosnöret. Så här ser det ut färdigt:



Ls pimpade gympadojor.



Hs pimpade gympadojor.

Nu tittar H & L på tv, men strax ska vi gå ner och sy näsduksfodral - det behövs nu när näsorna rinner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: