SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Symässan i Malmö

Kategori:

I söndags bar det av till metropolen Malmö för symässan och det obligatoriska besöket på Stoff & Stil. Egentligen skulle min vän E följt med, men hennes son hade ramlat av sin skateboard och skadat sig, så mamma var stand-in. Siktet var inställt på t-shirt-tyg eftersom pojkarna är i stort behov av nya tröjor till sommaren och även jag själv behöver fler överdelar. Ändå slank det med en del annat :-) Symässan var en trevlig tillställning, ganska lugnt på mässans sista dag och mycket att titta på och insupa inspiration till att plocka fram om kvällarna vid symaskinen. Tyvärr tyckte jag att det mesta var rätt dyrt :-( men det är väl bara snåljåpen i mig som talar....Men helt tomhänt kom jag inte ifrån mässan. Det slank ner lite randig trikå från e-slöjd och ett nallesymärke. Trikån är blårandig och turkos- och grönrandig - kan bli lite fina tröjor tror jag. Nallebjörnen har jag planer för också...



På Stoff & Stil finns det ju alltid så mycket att man blir helt yr i huvudet, men som tur väl är har jag lärt mig att skriva inköpslistor så att man inte kommer hem utan det man tänkt sig. Denna gången stod några delbara blixtlås, lite mellanlägg och mönsterpapper på listan. Ner i vagnen slank också lite brun fleece, en vit- och hallonröd trikå och en viscosejersey med döskallar som var helt nyinkommet och inte finns med i katalogen.



Sen hittade jag ett helt underbart möbeltyg med stora rosor på när jag kollade in tyger att klä om båtdynorna med. Det ska få bli nya stolsdynor i vardagsrummet. Tyvärr kom jag inte till skott med tyget till båten, men det var mest för att jag inte i förväg mätt hur mycket jag behövde. Det får bli nästa gång...



Väl hemma hos mina föräldrar hade pappa på begäran från L varit uppe på vinden och hittat min allra första symaskin. Har torkat av den och kontrollerat att det inte går att få in fingret under nålen, men lyckades tyvärr bryta av trådrullehållaren (gummi) så jag får komma på något att ersätta den med. Men sen är det fritt fram för pojkarna att börja sy.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: