SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Mobilfodral

Kategori:

I måndags var jag införbi Karlssons i Hoby och hittade två böcker om lappteknik. Inspirationen flödade och igår kväll beslöt jag mig för att prova på att sy en snabb liten present till en tjej som fyller år imorgon(till 99,9 % läser hon inte det här). Fodralet består av 4+ 4 rutor med vadd emellan. Jeanstyget är från ett par av mina gamla avlagda och fodret är samma som till vårväskan. Kviltade en stjärna för att hålla samman alla lager och sydde sedan ihop rutorna aviga mot aviga. Därefter klippte jag jack i sömsmånen med ungefär en centimeters mellanrum för att få tyget att fransa sig. Sydde fast en hank från jeansen längs ena öppningen och en knapp i mitten av fodralet så att man kan stänga det om man vill. Idag har fodralet gått i tvättmaskinen(tvättpåse rekommenderas) och därefter en tur i torktumlaren för att fransa sig lite till.

image94

Fodralet passar även finfint till trosskydd och tamponger som man inte vill ska ligga löst i handväskan. Om man struntar i knapp och hank får man ett glasögonfodral.

image95

H & L ville också göra presenter till "sin" K och skapade med vattenfärg varsitt litet konstverk. Alltsammans stoppades ned i ett stort kuvert och är nu lagt på postlådan eftersom vi tyvärr inte hinner besöka K.

image97

image96

Kommentarer

  • www.syfroken.se säger:

    Vilka fräcka fodral! Verkligen superfina och unika!

    2008-04-24 | 15:46:42
    Bloggadress: http://www.syfroken.se
  • Mia säger:

    Tack! Roliga och superenkla! Så enkla att till och med jag vågade mig på lappteknik som jag inte sytt sedan högstadiet.

    2008-04-28 | 09:04:54
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se

Kommentera inlägget här: