SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Earth sun water and love- thats all you need to grow

Kategori:

image79

Sydde denna tavla, med den snirkliga och i mitt tycke något svårlästa texten, till lilla H:s dop. Jag sydde med en tråd bomullsgarn i efterstygn och franska knutar. Därefter målade jag med pensel som jag duttat på textilstämpeldynor. För att göra färgen tvättäkta stryks motivet på baksidan i 5 minuter och ska sen tåla 40 grader. Det var verkligen roligt att brodera igen, och jag har mönster till en tavla till ur samma serie så nu har jag något att göra om nätterna på jobbet igen ;-)

Kommentarer

  • www.syfroken.se säger:

    Vad söt tavla blev! Är materialet från Panduro? Tycker jag har sett det någon annanstans tidigare.
    Kul när man kombinerar broderi och måleri. Vilken fantastisk present att få!

    2008-04-01 | 21:28:41
    Bloggadress: http://www.syfroken.se
  • Mia säger:

    Tack! Jo, du har nog sett den tidigare. Materialet kommer mycket riktigt från Panduro och ingår i tildaserien. Detta broderi kändes extra roligt att göra dels eftersom mamman till H inte syr själv och dels för att det var så lättsytt om man bortser från den snirkliga texten som krävde väldigt små stygn.

    2008-04-04 | 10:23:13
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se

Kommentera inlägget här: