SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Workerjeans

Kategori: barnkläder

              
image6                                     image6



Det har varit full rulle på barnen hela helgen och när de somnat på kvällarna har jag varit så trött att jag inte orkat pyssla något alls, annars har gubben varit ur vägen(på fiske) så det hade ju varit passande. Är dessutom fortfarande hostig och sover därför dåligt om nätterna.

Har iaf provat jeansen på L nu och de var lagom, kanske lite stora i midjan men jag tänkte att jag väntar med att ta in resåren tills efter första tvätten. Har läst någonstans att resår kan krympa, men inte upplevt det ännu. De är ju lite långa så han får ha dem uppvikta, men det är själva tanken eftersom mina barn tycks äta extra gödningsmedel för de har vuxit något enormt denna höst. Mönstret är mitt vanliga byxmönster från Stof och Stil och även jeanstyget är inköpt där. Följde mönstret, vilket jag inte skulle ha gjort eftersom jag det innebar att det blev väldigt bökigt när jag skulle sy fällsöm på innerbenet då jag redan sytt yttersömmen... Sydde även extra förstärkning i yttersömmen för att fästa framfickan lite extra. På bakfickorna har jag lagt lite extra arbete, den ena har hans namn i raksöm och den andra har ett symärke med en traktor och ett "traktorspår" i raksöm, något som L var väldigt nöjd med. Han gick runt på dagis och vickade på rumpan och visade upp traktorn och namnet, du goa unge! Allt är sytt på min gamla, gamla husquarna 1600 (från -76, alltså min ärvemaskin). Än går den som en klocka!


Kommentarer

  • Mamman pysslar säger:

    tack för tipset om prymknappar.
    är det lätt att hitta citygross från E22?
    ska ev förbi där om någon vecka eller två.

    2007-11-29 | 09:21:09
    Bloggadress: http://mammanpysslar.blogg.se

Kommentera inlägget här: