SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Dåligt med pysseltid

Kategori: pyssel

Vi har haft sjukstuga här hela veckan och detta har gjort att det tyvärr inte har pysslats så mycket. Ja, barnen har förstås ritat, pärlat och lekt med modellera som vanligt, men inte under några längre sammanhängande stunder så jag har fått sy en söm i taget. Jag har dock hunnit med att färda ett par workerbyxor åt L, de blev dock lite stora i midjan. Han tyckte om dem ändå och skulle ha dem på sig till dagis så jag får väl ta in resåren i kväll när han sover. Bilder på dem kommer senare.

Här kommer istället en bild på reflexblommor som jag knåpade ihop förra fredagen. Idén kommer från Yle och jag nappade på den direkt eftersom det inte verkar finnas några "vuxna" reflexer som är snygga. En paket med en halvmeter reflexband klipps i fyra lika stora bitar och sys ihop mitt på och fogas sedan samman först som två + och sedan som en stjärna. Av lite restgarn virkas en blomma att sätta över stygnen på reflexen och som kronan på verket sys några pärlor fast i blomman. I Yles beskrivning stod att man skulle limma samman alla delar men själva broschnålen satt inte tillräckligt hårt med bara lim så jag fick lov att komplettera med några handsydda stygn. Lite svårt att sy i reflexbandet men med lite tålamod så...Tyvärr lite svårt att ta en bra bild pga reflexen men man kan ändå se principen. Ska försöka ta en bild irl lite senare så får vi se om det blir bättre.

image1

Kommentarer


Kommentera inlägget här: