SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Luciamorgon

Kategori:

Så var det Lucia och firande på dagis. För andra året i rad kom jag direkt från jobbet utan att hinna byta om. I år slapp jag iaf att komma inspringandes i sista sekund! Alla barnen sjöng luciasånger för föräldrar, syskon och mor-/farföräldrar. H&L var supersöta i sina unika(annat ord för hemmasydda) tomtedräkter och väldigt duktiga *stolt mamma*. Efteråt bjöds på kaffe och vetebröd och pepparkakor som barnen bakat själva. 


image15


image16       

Under gårdagkvällen hann jag med att sy ett juligt kuddfodral till kökssoffan. Tyget är en julduk från Jysk som jag sydde panellängder av förra året. Sydde även ett(!) likadant kuddfodral förra året, men av någon anledning blev jag aldrig färdig att sy det andra. Kuddfodralet är en simpel "maggördel", men för att få ihop rätt bredd och den lilla spetsen på kanten var jag tvungen att skarva med det rutiga tyget en gång till. Jag gillar denna enkla modell eftersom den underlättar byte av kuddfodral efter säsong och man slipper dragkedjor, tryckknappar eller kardborreband.      


                                                 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: