SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Kvällspyssel

Kategori: pyssel

Har varit hemma med busfröna idag, egentligen skulle vi varit på dagis respektive jobb men eftersom de varit sjuka (igen!) i helgen ville vi vara hemma en dag för att vara på säkra sidan. Hade tänkt att jag skulle hinna pyssla lite medan H&L satt och ritade men det gick inte riktigt som planerat. De ville skriva till tomten och behövde så klart mammas hjälp för att få till "TILL TOMTEN FRÅN L.../H..." så jag skrev två mallar som de själva kunde skriva av men sen var mamma bara tvungen att se på när de skrev och sen hämta tejpen, sen saxen...Ja, så mycket eget pyssel blev det ju inte, men det är helt underbart att se på när de båda anstränger sig för att skriva rätt. Jag som trodde att de kanske var lite trötta på att skriva efter helgens julkortskrivande(de skrev sina namn på julkorten till släkten), men istället tycks det ha väckt deras iver att bemästra skrivandets konst än mera. Bokstävernas namn har de lärt från dagis och det är så roligt att höra när de pratar om dem. H: Mamma, jag skriver ett E - som i Emil efter T:et. L: Det är två L där som mitt namn börjar på.

Nu ikväll när barnen somnat satte jag igång med pysslandet till Äntligen hemma (sjukt beroende av det programmet, utan att riktigt veta varför - gillar allt som oftast inte det de gör). Hann med två Tilda-hjärtan fyllda med lite julkryddor- stjärnanis, kanel och kryddpeppar- och vadd. Är egentligen för trött på kvällarna för att pyssla effektivt, allt går VÄLDIGT långsamt, till och med för att vara mig.

image20

Bilden blev inget vidare men jag ville ta ett foto med en neutral bakgrund och då är tyvärr det enda som står till buds den något dåligt upplysta hallen nere.



Kommentarer

  • Ina säger:

    Hjärtanen blev ju väldigt fina!
    Tack för ditt inlägg på min blogg, det VÄRMDE!
    KRYA PÅ DIG!
    Kramar från oss på Hasslö

    2007-12-20 | 07:28:07
    Bloggadress: http://ina8179.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: