SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Jag hann!

Kategori: barnkläder

Sydde färdigt det sista på tomtebyxan nu på morgonen och nu hänger allt färdigstruket i pojkarnas garderob och inväntar morgondagen. Mer bilder på tomtarna  "in action" utlovas imorgon. Det jag är mest nöjd med nu är att jag hann sy klart allt i tid, typiskt mig annars att inte klara en deadline, och att H&L kommer att vara ensamma om sina tomtedräkter imorgon. Sen var det ju väldigt enkelt att sy och tog inte särskilt lång tid heller(borträknat skjortorna men själva kragarna gick ju snabbt). Ikväll har jag bara kvar att slå in julklappen(färdigköpt) till dagis julklappslotteri . Hoppas också hinna med att sy lite andra julinspirerade saker, kan tyvärr inte avslöja vad här för risken finns att det inte blir någon överraskning för dem det är till då... Har laddat kamerans batteri inför morgondagen och passade på att fota innetofflan som är på G utifall att någon skulle vara lite nyfiken på hur den ser ut (jag är ju alltid nyfiken i en strut och som man känner sig själv känner man andra). Mönstret till tofflan kommer från Sy barnens kläder själv(110-146 cl) av Elsebeth Gynther och är i storlek 31 och alltså ännu lite stora men kommer funka fint(är säkert lagom när de väl är klara). Boken har jag lånat på bibblan för den(och alla andra böcker med Gynther) är totalt omöjlig att få tag på annars. 

                                                                            image14

Kommentarer


Kommentera inlägget här: