SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Present

Kategori: svammel


Lillebror var på sitt första barnkalas i helgen.  Födelsedagsbarnet är en hästtokig tjej så jag funderade direkt på något sytt med hästar.  Men vad? Efter ett tag kom jag på att i senaste barnottobre fanns en klänning med hästapplikation. En klänning kändes dock lite väl mycket så jag kom på att jag kunde sy en mössa med en del av applikationen från Ottobre.  Sagt och gjort.  Själva mössan klippte jag till på frihand och resultatet blev riktigt bra.  Om jag får säga det själv.

Det var premiär för mina namnlappar och jag kom inte ihåg att sy fast den innan jag sydde ihop mössan så den fick jag sy på i efterhand. Men förhoppningsvis ska inte sömmen skava i pannan. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: