SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Mamman goes Rockabilly

Kategori: vuxenkläder

Jag arbetar som personlig assistent och för ett år sen hade jag förmånen att få följa med min brukare på Rockabilly kryssning. Så himla roligt! Jag är till vardags ingen Rockabilly pingla, men kände att jag inför den här resan ville ha kläder som passade in och ändå var så pass mycket jag att de var användbara även efter. Efter många funderingar fram och tillbaka kom jag fram till att det nog skulle bli för kallt med en klänning. Ett par slimmade jeans med hög midja och en topp till fick det bli.
 
Jeansen syddes efter samma mönster som mina grå byxor, men jag tog in benvidden från knäna och ner och höjde midjan ca 5 cm. Jag hade turen att det låg en lagom stor bit stretchjeans på hyllan och väntade och i min blixtlåslåda fanns en röd dragkedja i perfekt längd. Det enda som jag behövde köpa till var stickningstråden. Eftersom jag har mycket svank fick jag göra bredare insnitt för att byxan ska följa mina former. Det gör att framstycket är bredare, det syns mer på galge än på, men det får jag justera om jag syr ett par till.  
 
 
Till toppen utgick jag från ett av mina favoritmönster: Simone ur "Boken" som jag sydde i ett tyg med Betty Boop mönster. Jag förlängde ärmarna till 3/4 längd och bandkantade halsringningen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: