SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

En till

Kategori: vuxenkläder

Nu är det ett tag sen mitt senaste inlägg, men det har varit fullt upp sen jag började jobba igen.  Helt har jag inte kunnat hålla mig borta från symaskinerna. En snabb sydate med en del av Blekingetokarna har jag hunnit med och nu sys det för fullt inför luciafirandet. Men jag kunde ju inte helt släppa Susie,  nu när jag fått till mönstret så bra,  så det fick bli en till. I härlig,  mjuk velour,  så det är som att ha myskläder på sig fastän man är lite mer uppklädd. 
 
 
Som ni ser blev Susie lite längre den här gången och i nederkant har hon fått en volang.  Ärmarna är även denna gång hellånga.  Jag vågade inte pröva att kanta halshål och ärmslut med velour,  eftersom jag tror att det hade blivit för tjockt,  utan lyckades rota fram en singeljersey i en nyans som stämde ganska väl med velouren.  Eller vad tycker ni? På det hela är jag rätt nöjd med klänningssusie, den fick faktiskt godkänt betyg av mannen,  vilket är högst ovanligt. Men jag tycker att det blir lite konstigt bak, som veck där ryggen blir rumpa och ovanför det är det väldigt löst. Tror att det beror på min svank och min inte alltför lilla rumpa. Hur jag ska komma till rätta med problemet vet jag inte än, men om någon har tips om hur man kan göra tas det tacksamt emot. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: