SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Mer presenter

Kategori: barnkläder

September är nog den månad på året, då kalasen kommer som tätast för oss. Nu i helgen har vi firat stora tvillingarnas 10års dag och brorsonens 3års dag. De stora killarna önskar ju inte hemsytt så ofta längre, men jag kunde inte låta bli att sy några tröjor till barnens kusin. De är bägge i storlek 104. Den randiga tröjan är en Formal or fun ur vårens barnottobre, som jag kortat ärmarna på. Kantningen av bakstycket gav mig samma bryderier som förra gången jag sydde efter mönstret. Ska det kanske vara fyrvik för att det ska bli snyggt både på rätan och avigan? Biltröjan sydde jag samtidigt som lillebrors dito efter mitt favoritmönster: raglantröjan Little Lamb ur förra höstens Ottobre. När tröjorna ligger så här bredvid varandra syns skillnaderna tydligt. Little Lamb är betydligt längre i livet och dessutom aningen vidare. Något att tänka på. Kanske bäst att mäta direkt på mönstren innan jag syr i fortsättningen.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: