SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Matchiga byxor

Kategori: barnkläder

 
När det nu fanns en hel hög med nya tröjor i lillebrors garderob kändes det plötsligt så tomt och tråkigt på byxsidan. Det löste jag genom att rota fram en bit härligt tjock och mjuk velour i koboltblått inköpt via fb-gruppen Tygsamlarna. När jag började mäta lite på tyget insåg jag dock att det var för kort för mina planer.  Jag kom ganska snart på att jag ju kunde dela byxbenen och ett sånt mönster har jag ju redan fix och färdigt. Det kommer från Ottobre 1/2012. 
 
Den blå färgen på velouren matchade så bra mot en av de nysydda tröjorna märkte jag när tygerna låg bredvid varandra på bordet.  För att maxa matchningen valde jag därför samma klargröna färg att mudda byxorna med. Sömmarna stickades dessutom ned med en klargrön trippel avig täcksöm.  Hur bra som helst!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: