SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Veckans första

Kategori: vuxenkläder

 
Jag jobbar ju som en del av er vet inom handikappomsorgen och för en tid sen fick jag en beställning på påsvantar till en brukare jag tidigare arbetat med. Det är vantar som passar för personer som inte använder sina händer aktivt och som ibland kan ha svårt att använda vanliga tumvantar. Vantarna blev väldigt bra, så bra att jag nu fått ytterligare en beställning fast till en annan brukare. Önskemål var svarta eller grå för att passa in i brukarens övriga garderob. I min lokala tygaffär hittade jag ett mörkt grått tyg som var melerat på utsidan och härligt fluffigt på insidan. Riktigt gosigt tyg som jag gärna hade haft byxor i. Eftersom tyget var så härligt inuti valde jag att ha både inner- och yttervanten i samma tyg, så dubbla lager gos för värmens skull.
 
 
Lillebror var tvungen att känna lite på vantarna när jag skulle fota. Här ser man ju storleken också, som jag givetvis anpassar efter varje hand.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: