SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Grytvantar av jeans

Kategori: återbruk

 
Jag har länge retat mig på våra urtvättade smutsiga grytvantar, men varenda gång jag tittat på nya har de varit för små för mannens stora händer. Och de måste ju passa oss båda. Så häromdagen mellan lunch och mellanmål, när barnen lekte tillsammans utan bråk, fick jag ett ryck. Fram med ett par av tvillingarnas urvuxna, söndriga jeans, på med befintliga grytvantar och klipp, klipp. Jag behöll den yttre sidsömmen och använde mig av benets form som utgångspunkt. Likadant med ett blåmömstrat Tildatyg som foder och alumellanlägg. I min lilla låda hade jag lite jeanssnedslå kvar - perfekt att sy ihop alla lagren med i ovankant. Hankarna är gjorda av annat restband från lådan.
 
Hur nöjd som helst med mig själv! Nya oömma grytvantar, snabbt, enkelt och i princip gratis. Att jag vågade köra på känn för en gång skull.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: