SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Camotröja åt L

Kategori: barnkläder

Jag har ju sytt en del tröjor åt lillebror på sistone och nu har storebröderna sagt ifrån att nu vill de faktiskt också ha något sytt. Men de är ju hur svåra som helst att sy till. Det funkar ju inte med vilket tyg som helst, många mönstrade tyger tycker de är för barnsliga. Så sist jag var på Gittes med alla tre killarna med mig mutade jag dem med att de fick välja en meter tyg var att bli en tröja. Hade nog hoppats på att de skulle välja något lite roligare tyg, men L valde ett vanligt camotyg i grönt och brunt och H valde i denna färgskala. När vi kom till kassan visade det sig att det vanliga camotyget hade stora fel i trycket så det fick bli denna färgskala även för L.
 
Hade först tänkt att sy Formal or Fun tröjor till storebrorsorna också, men eftersom camotyget inte har så mycket stretch så fick det bli Rock-X ur Ottobre 4/2012 istället. L valde turkost till applikationen, som jag ändrade lite på efter hans önskemål. Han valde även turkosa muddar och täcksömmar. Täcksömmarna har gått så bra att sy på lillebrors tröjor på sistone, men givetvis skulle de krångla nu och halsringningen fick jag sy om ett antal gånger innan det i alla fall blev skapligt. Insidan ska dock inte granskas närmare. 
 
L är mycket nöjd med sin tröja och den skulle givetvis på till skolan idag. Jag gillar det turkosa inslaget som piggar upp den annars tråkiga färgen. Ja, nu återstår bara att sy en till, fast H vill helst ha grå mudd...hua!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: