SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

En ny favorit

Kategori: vuxenkläder

 
Warmly wrapped, omlottkoftan i senaste numret av Ottobre woman har blivit en ny favorit hos mig. Jag sydde min i en härlig lila viscosejersey från Stoff & Stil. Så härligt mjuk och skön!
 
All sömnad skedde på gamla Bettan, a.k.a. min vanliga husqvarna. Dels för att jag till min stora förtret upptäckte att jag bara hade en enda rulle tråd i exakt rätt nyans, dels för (och detta kom jag inte på förrän koftan var klar) att täcksömmen på den ser likadan ut från avigan som rätan. Och det är ju snyggare när man knyter koftan om man inte så enkelt ser vad som är aviga och räta.  Ärmarna, som ju ska vara "överlånga", kortade jag ner rätt rejält och ändå räcker de ned på handen. Den kunde allt ha varit en eller ett par dm längre i ryggen, det är så skönt när koftan värmer även svanken, det kommer jag ändra till nästa.
 
Som en extra detalj fick det bli ett strykmärke på ryggen. Jag tycker att det är roligt med något oväntat på bakstycket, det plussar på plagget.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • www.syfroken.se säger:

    Vad fin din blev!! Denna har jag också tänkt prova att sy.

    Svar: Tack! Den är verkligen helt underbar
    Mikaela Gottfridsson

    2012-09-22 | 08:50:31
    Bloggadress: http://www.syfroken.se
  • Emilia säger:

    Vilken snygg omlottkofta - typiskt att jag missat att köpa de senaste Ottobretidningarna!

    Svar: Tack! -synd att du missat tidningen, men är den inte fortfarande ute i butik? På min tiding står retur vecka 45 så du har fortfarande chansen!
    Mikaela Gottfridsson

    2012-09-22 | 20:56:47
    Bloggadress: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com

Kommentera inlägget här: