SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Quick? knit

Kategori: mössor

Hittade en påbörjad mössa i en låda i köket (ja, jag vet jag sprider min skit överallt här i huset - t.om. i lillemans rum har jag grejer). Har för mig att jag och kära mamsen prövade på quickknit förra eller förrförra hösten. Inte var det många varv gjorda, inte. När jag nu tog tag i saken igen hade jag glömt bort hur jag hade gjort så de första nygjorda varven blev glesare än de andra innan jag kom på hur jag skulle göra. Det tog några kvällar att färda mössan, så värst quickt vet jag inte om jag tycker att det går, men det är ganska kul och man behöver inte vara rädd för att tappa några maskor. I det glesare partiet passade det bra med ett satinband i matchande kulör så att mössan blev lite mera "Mia".
 
Som vanligt bjuder jag på en bild med urusel kvalitet, men ni kan ju iaf skönja hur mössan ser ut på ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: