SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Turkosa kaniner

Kategori: barnkläder



Så har lillebror fått en tröja att matcha de grå velourbyxorna med kaninfickorna. Såklart körde jag kombon turkost+ ärtgrön mudd igen. Raglansömmarna syddes med flatlock och ärtgrön tråd. Den har jag inte använt tidigare eftersom jag inte har tyckt att jag har fått ett bra resultat. Nu prövade jag på ett lite mindre plagg och fick till det så då var det bara till att gasa på. Jag använde mig av samma söm till att sy fast ärmmuddarna, allt enligt beskrivningen, men det höll inget bra alls, så det får jag sy om.  Halsmudden ska göras något kortare till nästa tröja också, annars är mönstret bra. Jag har använt mönstret till pyjamaströjan ur Ottobre 6/2009. Den här gången har jag gått upp en storlek till 98 så att den inte är precis lagom utan att A har lite att växa i.

Det turkosa kanintyget känner väl de flesta i syvärlden igen från JNY design. Det tillsammans med den ärtgröna mudden från Stoff & Stil låg här hemma och tog plats så det passade perfekt in i februariutmaningen. Jag har varit väldigt duktig den här månaden och inte köpt något nytt alls. Förutom då att barnen lyckades lura sig till varsitt symärke i ett svagt ögonblick. Jag fick punga ut med en förmögenhet och det fanns inte ens behov av några symärken...Ajabaja! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: