SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Kalenderljus

Kategori: pyssel

Hos flera andra bloggare har jag sett alternativa kalenderljus: blockljus i glasburk med ett pappersark där barnen kan kryssa för dagarna fram till jul. Kul idé som jag bara var tvungen att göra på mitt egna sätt!
 
Julrött ljus som jag gjutit i en gammal bakpulverburk occh väntat en stund mellan påfyllningarna så stearinet skiktat sig och fina ränder bildats. Ljuset har jag ställt i en urdiskad honungsburk. Pappret, som jag skrivit datumen på är en restbit som egentligen skulle slängas, av ett papper vi själva tillverkar på jobbet genom återvinning. Hjärtat är också det en "skräpprodukt" från ett ark med julklappsettiketter, den lilla biten mellan två ettiketter. Ja, det finns mycket skräp man kan pyssla med istället för att kasta.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: