SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Ett till fodral

Kategori: återbruk

Ja, jag hann med att sy det andra kamerafodralet också innan julafton. Principen är densamma som för det förra fodralet. Förrutom det visuellt uppenbara har jag bara ändrat på några få detaljer som att ha dubbla lager ljusgrön filt att applicera den mörka remsan på för att slippa sömmen på insidan av fodralet. Över- och underdelen rundade jag även av lite i kanterna så att sömmen skulle bli jämnare. Det var riktigt roligt att sy för hand i filt så det är något jag kommer att göra mer framöver. Faktiskt är det något jag redan har gjort mer - lillebror fick även han en handsydd julklapp i filt. Idag har jag mest försökt ta det lugnt och slappa. Sytt en klänning till mig själv att ha till nyår och fantiserat om allt jag fint jag ska sy nästa år. Om vi inte hörs innan så: Gott Nytt År till Er Alla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: