SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Kan man ha en duk på golvet?

Kategori:

Ja, A har fått en bit vaxduk under sin matstol. Så slipper jag att tvätta golvet fullt så ofta, utan kan bara torka av med trasa eller slänga in hela i tvättmaskinen. Jag har länge tänkt att det behövts, men inte hittat något "köpe" som jag gillat. Bland andra Ikea har ju enfärgade golvskydd som är tänkta under skrivbordsstolen och de funkar ju också, fast jag tycker detta är mycket roligare. Klippte vaxduken ca 90*90 och använde en assiett som mall till de rundade hörnen. Sen körde jag ett varv snedslå runt. Det är egentligen överkurs, men det gör att golvskyddet ser mer arbetat ut och så är det ingen risk att vaxduken börjar rispa upp sig efter ett tag.


Kommentarer

  • Marina säger:

    Vilket fint mönster!!

    2011-04-05 | 20:26:53
  • Mia säger:

    Ja, visst är det härligt! Kommer snart mer sytt av samma vaxduk här på bloggen.

    2011-04-10 | 23:43:23
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: