SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Varde virkat!

Kategori: leksaker

Min nya drog är virkning! Perfekt att sitta med i fåtöljen framför TVn när man egentligen inte orkar göra någonting alls. Enkelt att bara riva upp och börja om när det blir fel eller om man skulle få nya idéer eller ändra sig under arbetets gång. Och förhållandevis snabbt går det också. På förra veckans loppisrunda hittade jag "marcipangrönt" garn och bestämde mig snabbt för att även en princesstårta skulle ingå i lilla Hs bakverkssamling. Lite vitt garn fick bli tårtpapper och så en rosa marcipanros.



I lördags var det kafferep hemma hos lilla H:







När jag virkade rosen blev jag sugen på att  även testa en ros efter Fröken Elsas beskrivning. Så här blev min, fast jag måste ha gjort något galet för jag fick garnändan i "fel" ände av rosen när jag skulle sy ihop den. Nåja, jag fick till det ändå och passade på att sy fast en broschnål innan jag klippte av garnet så nu har jag en jättesnygg rosbrosch. 



Lite suddig bild men jag fick tvinga kameran att ta utan blixt och då blev det tydligen inte bättre än så här...

Förresten upptäckte jag igår att min header "försvunnit". Den var ju mikroskopisk, definitivt inget jag har gjort med flit, undra just hur länge den varit så....? Nåja, nu är den iaf åtgärdad igen och man kan se vem man hamnat hos ;-)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilka underbara delikatesser! tänk om man hade kunnat virka så bra!

    2009-09-19 | 19:58:13
  • Mia säger:

    Tack! Jag virkar gärna flera om du är intresserad :-)

    2009-09-19 | 21:40:29
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: