SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Virkad vårmössa och blombrosch

Kategori: stickat och virkat



Mamman pysslar hade virkat en snygg mössa till sin dotter och tipsade om boken Sticka av Nina Sagulin. Jag blev sugen på att virka en likadan och lånade boken på bibblan. Men när jag väl hade boken hemma tyckte jag inte om beskrivningen så jag valde att köra lite på känn och det gick så där till en början...Några ställen har jag repat upp och virkat om för att få till formen som jag ville. Mössan är pösig och lite sexkantig  och jag har virkat i fastmaskor och avslutat nertill med stolpar. Den matchar min halsvärmare, som jag för övrigt har använt flitigt både utom- och inomhus. I vanlig ordning tyckte U att mössan var förskräcklig, men det är ju jag som ska ha den på så ;-) Fick en komplimang från dagispersonalen igår: den var snygg både i färg och form och matchade mina glasögon jättebra. Tur att smaken är som baken = bred!

Av lite rester som blev över virkade jag en blombrosch att matcha till resten av "setet". Satt på jobbet och hade inget att göra och inget mönster så det blev till att freestyla lite. Sydde fast en broschnål på baksidan och en kokosknapp på framsidan. Tyckte att jag varit duktig ända tills jag såg syfrökens broschtillverkning - de är både fler och snyggare!

Slutligen bjuder jag på en irl-bild som inte blev alls bra, men ni kan iaf få ett hum om hur mössan sitter på. Nu blev jag tvungen att fota mig själv och då blir det ju lite som det blir...och sen ser jag att jag inte har samma glasögon idag.

Kommentarer

  • Jeanna säger:

    De glasögonen var fina! Du klär i dom.

    2009-03-17 | 12:48:38
  • Marina säger:

    åhh mössan var jättefin! Har du vitt eller svart garn får du gärna göra en sån till mig eller så kan jag köpa garn...=)

    Du är så fin i din mössa och halsduk!

    KRAMAR

    2009-03-17 | 18:58:04
  • Mia säger:

    Tack båda två! Ina: Jag har tyvärr inget passande garn, men garnaffären har utförsäljning nu så antingen om du kör inom när du är i stan eller så kan jag handla något där åt dig.

    2009-03-18 | 13:57:07
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • www.syfroken.se säger:

    Det passade dig perfekt!

    Du är ju jätteduktig.

    2009-04-11 | 14:35:13
    Bloggadress: http://www.syfroken.se
  • Mia säger:

    Tack! Men jag får nog räkna mig som en glad amatör och nybörjare än så länge, både vad gäller stickning och virkning...;-)

    2009-04-13 | 13:23:32
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: