SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Tack för året som var!

Kategori: barnkläder

Min ledighet försvann som pengarna i fickan på löningsdagen och jag har börjat jobba igen. Man och barn är dock lediga veckan ut. Tyvärr hann jag inte sy så mycket som planerat under ledigheten, men familjen och tid tillsammans har prioriterats högre.

Vill tacka alla som tittar in här emellanåt för året som gått, tack särskilt till dem som kommit med välkomna kommentarer och tips och alla ni andra sybloggare som tillsammans ger mig inspiration och fyller mitt energiförråd när det sinar. TACK!

Mitt enda nyårslöfte i år blir att försöka kommentera mera i de bloggar jag läser - vet ju själv hur glad jag blir för en liten kommentar eller en hälsning.

Lite har jag emellertid hunnit med att sy under lugna stunder. Här kommer de första av flera obloggade alster från julledigheten:



Två trötta och ovilliga modeller i sina nya kanintröjor. Samma mönster på raglantröja ur Ottobres höstnummer som tidigare har använts, jag har bara kortat ärmarna något och avslutat med muddar nedtill istället. Fläckarna på tröjorna är kamerans förtjänst(hoppas jag....) men det lär ni nog slippa framöver för vi har just blivit med ny kamera. Få se om jag kan lära mig den bara ;-)

Kommentarer

  • Maria säger:

    Fläckar på mina barns kläder brukar sällan bero på kameran, mer ofta på mina barn. ;-)



    Fina tröjor!

    2009-01-04 | 12:44:37
    Bloggadress: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
  • Mia säger:

    Ja, barnen är snabba på att smutsa ned sig :-) Men jag har lagt märke till att mina bilder kan ha som små punkter/fläckar som inte finns i verkligheten. Hur som helst är åtminstone den ena tröjan "fläckfri" idag efter tvätt- och det är ju ändå huvudsaken :-D

    2009-01-04 | 22:21:26
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • Caroline säger:

    Fina tröjor, och söta barn!

    2009-01-08 | 12:37:26
    Bloggadress: http://alltkreativt.blogspot.com/
  • Mia säger:

    Tack! Tröjorna är jag nöjd med, lite stora ännu men killarna växer ju som gräs. Barnen däremot vet jag inte om de är så "söta" på den här bilden just, men ibland tycks det vara stört omöjligt att få bägge bra på samma bild. Här lyckades de istället med konststycket att göra grimaser samtidigt ;-)

    2009-01-09 | 08:41:33
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • Y säger:

    jättecoola tröjor! roligt att du kommenterade hos mej för då hittade jag till din blogg!

    2009-06-10 | 22:41:58
    Bloggadress: http://syltigochsaftig.blogspot.com

Kommentera inlägget här: