SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Nya tröjor

Kategori: barnkläder

Egentligen behöver H & L inga nya tröjor, snarare är det så att garderoben tycks svämma över av framför allt tunna långärmade tröjor. Men i nyaste (barn) Ottobre fanns ett mönster på raglantröja som jag blev sugen på att testa. Killarna fick välja tyg själva utifrån de jag hade hemma och de valde riktigt bra tycker jag. Turkost och brunt är riktigt fint tillsammans - har faktiskt börjat tycka om framför allt turkost mer och mer, brunt har jag alltid gillat.



H valde tandtyget från Stoff & Stil och L det turkosa kanintyget från Jny Design. Mamma(jag) valde färg på muddar och stickningar - brunt till den turkosa och turkost till den bruna. Jag uteslöt de dubbla ärmsluten och fållade med tvillingnål och tur var det för ärmarna är i längsta laget ändå. Ottobre har ändrat i sina mönster och nu ingår inte sömsmånen längre i de mindre delarna, något som jag uppmärksammade för sent på kanintröjan- därav den smala halsmudden. På tandtröjan la jag till sömsmånen och det blev mycket bättre! Tyvärr bubblar sig båda halsringningarna något, främst baktill, men det är helt och hållet mitt fel. Jag behöver sy lite mer muddar igen för att få upp snitsen. Blir definitivt fler raglantröjor framöver - snabbt och enkelt (om man bortser från halsringningen då) att sno ihop.



Här är en bild på killarna med tröjorna och nya jeansen som U tog under kusinfotograferingen igår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: