SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Färgbad

Kategori: shopping/tyger



Jag har inspirerats av Älsklingsfrö att färga mina kaniner. Passade på att färga lite av det otryckta naturfärgade kanintyget och lite muddväv samtidigt för att ha något att matcha med. Färgningen gick fint, men det blev lite ljusare än vad jag trodde - tänkte först att jag kanske skulle kunna matcha det enfärgade med de gröna elefanterna men, men.... Färgen på bilden är inte riktigt rättvisande heller, den är något varmare i verkligheten tycker jag. Så en ny kamera skulle inte sitta fel i jul tomten *blink, blink*


Ingen sömnad att visa upp, lite julklappar på g, men jag har varit så trött på kvällarna den senaste tiden att jag helt enkelt inte orkat sy något vidare. Igår somnade jag innan nio!!! Usch, detta mörker vilken påverkan det har på oss. Nåja, hoppas på lite mera sömnad de kommande dagarna när jag och barnen är lediga.

Kommentarer

  • June säger:

    Åh, vad fint det blev! Har sett en del färgade tyger vid det här laget, både lyckade och mindre lyckade. Det här tillhör definitivt kategorin lyckade! =)

    2008-11-27 | 09:34:50
    Bloggadress: http://www.junebacken.se
  • Mia säger:

    Tack! Blev så nöjd själv faktiskt att det inhandlades ännu en färgpaket, så snart dyker det upp fler färgade kaniner.

    2008-12-02 | 09:45:56
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: