SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Provtunika klar

Kategori: vuxenkläder

image62

Så var provtunikan äntligen klar igår kväll! Den är uppsydd i en tunn, randig bomullsväv som jag inhandlat för en femtiolapp för ett bra tag sen och som jag då hade andra avsikter för, men nu tyckte jag att den passade bra till att sy provtunikan i. Mannen, som legat sjuk hela dagen, tyckte att jag påminde om Ida ur Emil i Lönneberga när jag modellerade för honom. Jag vet inte om det är ett bra eller dåligt betyg, men visst har tunikan en slags gammaldags charm i detta utförande.

Mönstret är taget ur Kreativa Kvinnor nr 1-08, men eftersom jag nuförtiden drar större storlek än 42, som var största storleken i tidningen, och jag är för snål för att köpa mönstret i rätt storlek från Stoff & Stil, är det graderat, därav provtunikan. Jag följde mönstret till punkt och pricka denna gång och är nöjd med passformen( tyvärr ingen irl-bild - mannen är inte i stånd att fota). Jag kommer att sy tunikan i "rätt" tyg vid senare tillfälle. Den här versionen tror jag kommer att passa till sommarens (förhoppningsvis) varma och soliga dagar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: