SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Kanintröjor

Kategori: barnkläder

image88


Jag har tre namnsdagar att fira imorgon (fyra om man räknar brorsan). Två av namnsdagsbarnen får t-shirts med kanintryck (undrar just hur U skulle klä i kanintryck? ;-), den tredje får en tidning om flugfiske.

Mönstret till t-shirtsen är taget ur Ottobre 2-2204 (samma nummer som sommarskjortorna) och väldigt enkelt. Om inte allt som kan krabba gör det förstås... Nåja, nu är de äntligen klara identiska sånär som på stickningen i halsringningen. Lite svårt att se på bilden kanske. På den ena körde jag en nål i mudden och den andra båda nålarna i tröjtyget. Jag vet inte riktigt vilket jag gillar bäst, får se när de kommer på sen. Till mudden har jag tagit till lite extra för att tröjorna ska vara lätta att ta av och på, ser bra ut nu, hoppas att den inte töjer sig för mycket och blir sladdrig.

Ibland tycker jag att det kan vara svårt att få fållarna helt raka och jämna, men nu tror jag att jag har kommit på ett bra sätt. Först vänder jag plagget ut och in och lägger det plant. Sen viker jag upp fållen runt om och kontrollerar att den ser rak ut innan jag stryker över alla  fyra tyglager samtidigt. Därefter viker jag upp fållen igen och klipper jack i sidosömsmånen ända ner till sömmen precis där vecket är. De bägge sömsmånerna viker jag nu åt olika håll och pressar på fållen en gång till. Sist vänder jag plagget till rätan igen och kontrollerar en sista gång att fållen ser rak ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: