SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Vårkänslor

Kategori:

Jag har fått vårkänslor nu när solen och värmen så smått har börjat sitt återtåg. I miljömedvetenhetens anda har jag sytt en kasse så nu kan jag bära hem mina matvaror både miljvänligt och snyggt! Kassen är sydd i lin med grov struktur och fodrad med randig tunn bomull som jag också använt till blomapplikationerna. Som stjälkar använde jag zigzagband och bladen är små olikformade knappar. Handtagen har jag köpt färdigkapade från Panduro just med tanke på en väska som den här. För stadga botten har jag lagt i en bit kartong med plastväv runt. Den skulle egentligen vara mellan yttertyg och foder, men eftersom jag vill kunna tvätta kassen enkelt är  den bara löst lagd inuti. Av samma anledning har jag inte heller fäst tyget med nubb i handtagen.

image91

H och L har börjat sy en del på sin symaskin och H har sytt sina första byxor. Han har ritat mönster, klippt tyg och sytt nästan helt själv *stolt mamma*. Från början skulle de vara till kusin H men de blev lite små så de kanske kan passa hennes docka.

image92

Kommentarer

  • Ina säger:

    halloj!
    Ja tror det är bättre med ofodrad så hon kan ha den i vår och sommar, höst till mössan...=)
    Hon kommer bli en riktig snygging!
    Fin väska du sytt!
    Kramar från oss

    2008-04-20 | 15:01:27
  • Josefin säger:

    Vad mysigt att dina barn har börjat sy!!! Byxorna ser ju riktigt proffsiga ut!!! ;-)

    2008-04-20 | 19:39:15
    Bloggadress: http://josefindesign.blogg.se
  • Mia säger:

    Tack!
    Ina: Självklart blir hon snyggaste babyn på ön!

    Josefin: Det är superskoj att barnen syr samtidigt som mamma men tyvärr hinner jag inte sy så mycket då för de behöver fortfarande en hel del hjälp, men kul har vi :-)Jag är också förvånad över resultatet och tycker att det är överraskande att en 4-åring kan se hur sömmar ska sys för att det ska bli bra. Kanske får jag två designers så småningom?

    2008-04-20 | 20:24:40
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se

Kommentera inlägget här: