SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Blomsterstege

Kategori: återbruk

Stegen är från början min morfars och han hade visst också kommit över den begagnad någon gång på 60- eller 70-talet så det är sannerligen återbruk. Morfar brukade låta mig stå på översta steget för att plocka plommon medan han stod nedanför och höll i mig. Stegen har också använts vid ommålningar och innan jag målade om den var den grå med röda, svarta och bruna färgstänk.  Mina föräldrar tog hand om stegen när morfars hus såldes, men för något år sen tänkte pappa slänga den för han tyckte att den var för skruttig. Men då var jag alltså framme och norpade åt mig den.
 
Sen har den stått ute och väntat på ommålning och ny funktion. Från början funderade jag på att ha den i vårt kombinerade duschrum/tvättstuga som avlastning och kanske ha lite handdukar och schampo på. Nu behövde jag ha något att ställa de tomatplantor som inte får plats i mitt lilla växthus på och då kom jag att tänka på stegen. Två lager svart oljefärg senare står den på balkongen och är hur fin som helst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: