SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Row boat

Kategori: barnkläder

 
 
 
Det var ett tag sen jag bloggade sist.  Det har inte funnits tid att skapa och blogga eller jo, jag har sytt båtdynor eftersom våra var så hemska.  Det har tagit mycket tid och tärt på min skaparlust och än är jag inte helt klar, men jag har bestämt att jag ska nöjessy lite emellan.  
 
Dessa byxorna klippte jag till av min gamla tunika samtidigt som jag sydde kepsen till lillebror.  Tyvärr blev de liggande osydda tills nu efter midsommar.  Mönstret kommer från Ottobres sommarnummer, row boat heter byxan.  Jag valde att använda mig av en söm som jag vanligtvis inte använder på overlocken:kombinerad kedjesöm med tvåtrådig overlock i kanten för att slippa flera moment i samma söm. Det fungerar bra och sömsmånen blir lite bredare och enklare att sticka ner. Jag var lat och stickade ner dem med vanlig raksöm på den vanliga maskinen då jag inte orkade krångla med att trä om overlocken . Nertill har byxorna små sprund och knäpptampar där jag valde att inte sy knapphål utan sydde ihop tamparna eftersom jag inte tänkte att lillebror kommer att knäppa upp dem särskilt ofta.  Byxorna har också fått förstärkningar i form av satängsöm på utsatta ställen.  Än så länge har lillebror inte prövat byxorna men tanken är att jag ska sy fler efter samma mönster då jag gillar halvlånga shorts för de täcker knäna och skyddar mot både sol och otäcka skrapsår. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: