SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Randiga leggings

Kategori: snabbt & enkelt

Årets första plagg blev ett par jobbleggings till mig själv. Så skönt att slippa jeansen någon dag till nu efter all god mat under ledigheten.
 
 Tyget köpte jag redan tidigt i höstas på Stoff & Stil och FAKTISKT var tanken just att sy leggings av det, men sen kom jag aldrig till skott. I mellandagarna bläddrade jag lite i olika sömnadstidningar för lite inspiration och ett tag funderade jag på ett par byxor med lite pös upptill, fickor och så avsmalnande ben. Det hade nog varit supersnyggt, men då tog fegisen i mig överhanden, ja, det hade ju varit mycket svårare att få till mönsterpassningen så att ränderna stämde riktigt med sidsömmar också. Jag körde på säkra kort och sydde leggings efter ett beprövat Ottobremönster och förlängde det så leggingsen blev hellånga. När det var dags att fålla visade det sig att jag gott kunde förlängt dem ytterligare lite då fållen blev mikroskopisk. Men mönsterpassningen blev i varje fall nästintill perfekt!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: