SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Påsvantar XL

Kategori: snabbt & enkelt

 
Fick en rolig beställning häromdagen: ett par påsvantar i vuxenstorlek. Rolig för att den kom från en assistent till en brukare som jag arbetat hos tidigare. När jag arbetade med brukaren sydde jag ett par likadana vantar till honom fast lite mindre och nu tyckte alltså en av assistenterna att det var dags för ett par nya.
 
Jag fick fria händer i tygvalet, men det skulle vara fleece så de blev varma. Jag valde en polarfleece med renar på som jag köpte i min lokala tygbutik förra vintern. Som foder en hallonröd, egenfärgad interlock. Svart mudd från Stoff & Stil. Vantarna är vändsydda så det går att ha det röda utåt om man så skulle vilja. Detta för att det inte skulle bli någon sömsmån inuti som kan skava. På bilden ser vantarna olika stora ut, men det är de inte. Bilden fick jag bara ta lite snabbt innan vi åkte för att lämna vantarna igår, då lillebror tyckte synd om brukaren som måste frysa om händerna i iskylan. Gullunge!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: