SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Kunglig baggymössa

Kategori: mössor

 
Tidigare har jag "stickat" två baggymössor med quickknitten, en till mig och en till H. Hans har dock inte fastnat på något foto då H började använda mössan på en gång den blev klar. Den blev dock inte så värst baggy utan står mest rakt upp. Jag antar att det beror på att stickningen är för fast. Mössan till L påbörjade jag och gjorde ungefär halva på en gång, sen försvann lusten och den blev liggande.
 
Strax innan jul såg jag så superfina virkade mössor på bloggen Kungen och Majkis och häromdagen skred jag till verket. Mitt garn var mycket tjockare än det i beskrivningen, så jag la upp färre luftmaskor och virkade färre varv. Snabbt gick det! Och L är så nöjd så. Men nu vill H ha en likadan mössa...Säg den lycka som varar för evigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: