SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Kepsväder

Kategori: barnkläder

I slutet av förra veckan var vädret riktigt härligt, sådär soligt och vårvarmt. Då är det dags att plocka fram kepsar och solhattar, för även om solen är skön behövs skydd mot strålarna. På dagis talade lilleman om för personal och hämtande föräldrar att hans mamma minsann skulle sy en keps till honom. Ja, så mamma fick ju gå hem och sy en keps för att killen inte skulle vara en lögnare.
 
Min gamla utslitna tunika, pappans skjorta som fått en del fläckar och några spillbitar vliseline och så lite egentid vid symaskinen och ut kom en keps med en söt liten skärm. Mönstret jag utgått från kommer som vanligt från Ottobre; denna gång Coconut från 3/2010. A passar jättebra i den och han är hur söt som helst, men tror ni att han uppskattar den? Nej, det första han sa när han fick se den var "Var är angry birdsen? Jag vill ha en sån på som H har runt halsen(nyckelbandet jag sytt)." Sen vägrade han kepsen hela morgonen, men i eftermiddags lyckades jag knäppa den här bilden:
 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Vad duktig du är! Kan man köpa kepsar av dig? :)
    Med vänlig hälsning,
    Sandra

    Svar: Tack! Roligt att du gillar det jag gör! Jag brukar vanligtvis inte sy på beställning men jag kan ju göra ett undantag ;-) Mejla mig på [email protected]
    Mika

    2013-05-12 | 19:18:02

Kommentera inlägget här: