SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Dagen igår

Kategori: svammel

 
Igår firade vi att alla i familjen, utom jag då, hade namnsdag, eftersom alla grabbarna heter efter pappa i andranamn. Ja, också råkar brorsan ju också ha samma andranamn, och dessutom hans grabb. Egentligen är vi väl sådär bra på att fira just namnsdagar, men med sex namnsdagbarn slipper man liksom inte undan. Det blev härligt vardagsbesök av brorsan med familj och finfika med Kungens tårta.
 
Sen kunde jag ju inte hålla mig helt från att pyssla ihop några små snabba presenter:
 
 
Varsitt nyckelband till tvillingarna. Ripsbanden är köpta via Tygsamlarna och ringar, knäppen och karbinhakar är återvunna från min lilla skrotlåda eller direkt från fulband.
 
 
Lillebror fick en vetekudde. Ja, förvånande nog för en treåring, men kusinen har ju en och då önskade han sig också en. Innerpåsen är sydd av en bit gammalt lakan och avdelad i tre fack. Jag var lite snål och fyllde med grötris istället för vete, men kompenserade lite genom att lägga i en näve egenodlad torkad lavendel i varje fack. Yttertyget är sytt som ett örngott så att det ska kunna tas av och tvättas när det blir smutsigt.
 
 
Brorsbarnen fick båda varsin tomatplanta. Planterade i creme fraicheburkar och tejpade fast lite färgglatt papper för att piffa till dem lite.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: