SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Grön

Kategori: mat & bak



Dagens lunch var grön, både vad gäller färg och med tanke på miljön. L är sjuk idag; han har ont i halsen och äter ingen fast föda alls. Så när jag och lillebror var ute och hängde tvätten såg jag alla nässlor längs med trädgårdsgången och kom på att jag ju faktiskt kunde göra nässelsoppa. Både jag och L gillar den skarpt och det passade bra att göra när pappan och H inte var hemma eftersom de inte äter den. Enkelt och gott! Serverade den med ägghalvor och hembakat GI-knäcke med lite smör och god ost på. Lillebror åt tre portioner så även han gillade den. 

Kommentarer

  • maria syr och så vidare säger:

    Ja visst har den en härlig färg! Får mig att tänka på när jag gjorde spenatsoppa första gången och min man kommenterade den med att "det där ser ut som nått Shrek skulle äta". Kanske du kan sälja in den hos pappan och H med det argumentet... eller inte... :)

    2012-06-10 | 20:54:17
    Bloggadress: http://mariasyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här: