SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Vikt tid åt pyssel

Kategori: pyssel



Kom på att jag behövde en fin ask till kompresserna jag använder att tvätta bort sminket med. Det blir så mycket trevligare att plocka fram ur den här asken istället för den stora tråkiga orginalkartongen. Jag vek två när jag ändå höll på. Den ena är lite större än den andra och locken är större än askarna. Locken fick knoppar i form av stora målade pärlor. 

Det finns olika sätt att göra dessa vikta askar, men på skapligt enkelt finns en bra och enkel beskrivning.Nästan allt papper kan användas. Det man ska tänka på är att ju kraftigare pappret är desto stabilare ask och desto större skillnad mellan ask och lock behövs; till mina askar utgick jag från papper som hade lite mer än 1 cm kortare sidor än de jag använde till locken.

Kommentarer

  • Bea säger:

    Supersöta! Jag älskar att vika askar, de är så otroligt bra till allt möjligt som annars skulle ha skramlat runt i lådorna.

    2012-03-26 | 10:17:16
    Bloggadress: http://beasbarnslikheter.blogspot.com
  • Mia säger:

    Tack! Bra sätt också att göra sig av med papper när man är sugen på att fylla på pappersförrådet fastän man egentligen inte skulle...

    2012-03-31 | 17:45:43
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: