SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Kaniner på nästannamnsdagen

Kategori: barnkläder

Vi började fira namnsdagar i vår familj mest för att tvillingarna skulle få en varsin dag som bara var deras egen. Någon liten present och lite mysfika förgyller dagen. Lillebror tillhör tyvärr den skara barn som inte har någon namnsdag. Av hans tre förnamn finns bara pappas "ärvenamn" i kalendern. Så kan det ju inte få vara tyckte storebröderna och letade upp en dag som de tyckte passade namnmässigt. Så idag har vi firat lillebrors första nästannamnsdag.

På morgonen fick han två par kaninkallingar som jag färdade efter kvällspasset igår. Egentligen inget märkvärdigt sömnadsmässigt alls, men flatlocksömmarna som jag trodde jag äntligen fått till höll verkligen inte måttet utan föll isär vid minsta påfrestning. Så i ren räddas-vad-som-kan-desperation sydde jag med raksöm rakt över sömmarna för att förhindra att sömmarna rissade. Få se nu hur pass de håller...
 


"Dom vill jag ha"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: