SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Fikadags

Kategori: leksaker





Kanske minns någon att jag tidigare virkat kanelbullar, muffins och prinsesstårtor till storkusin? Nu är lillebrors tur att fika på hemvirkade bakverk.

Det finns en uppsjö av virkmönster till kanelbullar på nätet, men alla jag sett använder tjockare garn. Nu hade jag ett tunnt beige bomullsgarn inköpt på loppis liggande hemma, jag fick lov att göra på mitt egna sätt - precis som med storkusins kanelbullar. Jag virkade helt enkelt en tub som jag fyllde med vadd, "bredde" på fyllning och sydde ihop till en snurra. Som garnering strösslade jag med franska knutar istället för det sedvanliga pärlsockret.

Bakverken togs emot mycket väl av lillebror, det smaskades en hel del bullar här hos oss ikväll. Alla tre fick dessutom följa med i bilen när vi åkte på storebrorsornas fotbollsträning. Vid läggdags skulle kanelbullarna ligga i sängen brevid honom. Väl godkänt betyg med andra ord.


Kommentarer

  • maria syr och så vidare säger:

    Vilken fin blogg du har! Och fantastiska kanelbullar, att de skulle med i sängen vid läggdags måste vara det bästa betyget! Tänkte försöka ge mig på lite bullvirkning jag med, vi får se hur det går...

    2012-06-10 | 20:46:52
    Bloggadress: http://mariasyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här: