SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Skattkista

Kategori: väskor och förvaring

På 34:ans fynd hittade jag en gammal kappsäck, ni vet en sådan där liten väska i papp. Den såg inte mycket ut för världen, full med klistermärken och limrester, det var säkert därför ingen ville ha den. Den blev min för en guldpeng. Så här såg den ut efter att jag skrapat bort allt lim och och alla klistermärken.
 
 
Efter några lager vit hobbyfärg såg den ut här.  Jag har valt att inte lacka väskan för att skydda den utan med tiden kommer färg skavas av och ge en naturlig patina.
 
 
Med lite nytt tyg inuti och fylld med innehåll.
 
 
Nu kan jag enkelt ta med mig mina garner och virknålar vart jag än ska i sommar.

Kommentarer

  • maria syr och så vidare säger:

    Åh va fin den blev! Har faktiskt en egen sliten loppisfyndad väska som jag tänkt fixa till. Hobbylack och tyg, det har jag också funderat på och det blir ju uppenbarligen riktigt bra! Tack för tipset!

    2012-07-06 | 11:48:08
    Bloggadress: http://mariasyr.blogspot.com
  • creando säger:

    Perfekt! Åh,vad jag älskar loppis och sån här inspiration!

    Och tack för tips till morgondagen :)

    Kramar

    2012-07-12 | 00:49:26
    Bloggadress: http://creando-kicki.blogspot.se

Kommentera inlägget här: