SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Julklappar

Kategori: barnkläder

Inte mycket sydda julklappar i år; det blev faktiskt bara två stycken. Det var barnens yngsta kusiner som fick varsitt par mjuka byxor.

Till lillebror i familjen sydde jag velourbyxor i stl 86 i en koboltblå nyans med matchande randiga muddar. Förenklad modell efter samma mönster som dessa och dessa byxor. Ytterbensömmen stickades ned med en avig trippel täcksöm i samma nyans som byxan. Jag övervägde först att använda tråd i en avvikande färg, men beslöt mig sedan för ett renare uttryck. Gillar verkligen velouren och matchningen med den randiga mudden- måste se om jag inte kan sy ett par även till lillebror i den här familjen.



Till storasyster sydde jag byxor i stl 110 och använde mig av en auberginefärgad flossad sweatshirt, som är varmt och skönt den här årstiden. Här ville jag sy lite tjejigare byxor och valet föll på Ruusunnuppu leggings ur Ottobre 1/2010. Byxbenen består av ett enda stycke som delvis är delat nedtill i ytterbenet, där själva rynket sys. Till rosetterna valde jag ett vinrött organzaband.






Kommentarer


Kommentera inlägget här: