SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

En elefant balanserade...

Kategori: barnkläder

Lillebror har blivit en stor kille plötsligt, helt utan jag märkt något. En stor kille som går på pottan eller toaletten. Här hemma har han sprungit runt i storebrödernas gamla kallingar ett tag nu, med mestadels gott resultat. Idag har han för första gången varit utan blöja utanför hemmet. Han totalvägrade att ta på blöjan när vi skulle åka på kusinens kalas, så han fick åka hela vägen dit, ca 30-35 minuter, i bilen i bara kalsonger och byxor. Till råga på allt vägrade han också att kissa innan vi åkte, men han fixade det! Pappan var megastolt över lillebror och berättade för alla på kalaset som ville lyssna (och även de som kanske inte ville det ;-) hur duktig hans lille son var. Lillebror var torr under hela kalaset, undantaget en skvätt saft som råkade hamna på jeansen, och fick åka hem i samma kallingar och byxor som han kom dit i.



Lite som belöning sydde jag par kallingar till honom i kväll. Elefanttyget har han valt själv, när vi var nere i syrummet i helgen för att leta efter något fint tyg att ha som byxficka. Vi hittade en liten snutt elefanttyg och det bar han omkring på  och låtsasklippte i hela dagen. Modellen ska fodras i grenen, men jag valde att även fodra den främre kilen. Kanske kan det förhindra några droppars läckage. Inuti midjemudden ska det egentligen vara resår, men den struntade jag i. Istället körde jag med Stoff & Stils fasta stretchjersey, som jag tycker brukar hålla formen riktigt bra. Tanken är att det ska vara lite mjukare och bekvämare med bara mudden, men vi får se hur det fungerar när lillebror får dem på.  

Jag har haft en del trubbel med min käre Ove på sistone. Vänster overlocknål bryts av om jag är oförsiktig och i helgen har jag smällt tre! nålar. Nu protesterade han vilt när vi skulle över de tjocka skarvarna och det hela slutade med att jag fållade benen med tvillingnål på Emman. Varför gör Ove så mot mig, är det månne dags för honom att åka på vilohem igen?   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: