SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Ordning och reda

Kategori: pyssel

Bibbis textil har tagit in trådlådor i sitt sortiment och jag bestämde mig för att beställa en på studs. Igår fick jag hämta den på posten då paketet var för stort för brevlådan. Så fort tid fanns hjälptes jag, H och A åt att plocka om mina trådrullar från glasburkar till lådan. Ja, A stjälpte förstås mest eftersom han hela tiden ville ta upp rullarna ur lådan ;-) Inte riktigt alla trådrullar fick plats, men en hel del och det känns så skönt att ha dem lättöverskådligt och enkelt att ta upp rätt rulle.



Som packmaterial hade Bibbi använt två frigolitskivor och meddetsamma jag såg dem tänkte jag - anslagstavlor! Så nu när A sov på förmiddagen har jag gjort en varsin liten anslagtavla åt H och L. Tygerna är restbitar från gardinsömnaden åt grabbarna. Jag strök tyget noggrant och tänkte först att jag skulle limma fast det på baksidan, men limmet smälte in i frigoliten. Jag fick lov att använda häftpistolen istället och häfta fast tyget på baksidan av plattan. Sedan tog en bit tunn ståltråd och gjorde en ögla innan jag tvinnade ändarna. Upphängningsöglan häftades fast den också. Nu har äntligen H och L någonstans att sätta upp små teckningar, pins och annat skoj! Tavlorna har jag gömt på ovanvåningen så när de stora killarna kommer hem om en liten stund ska de få gå skattjakt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: