SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Sommarklänning

Kategori: vuxenkläder

Tidigt i våras någon gång satt vi på jobbet och bläddrade lite i klädkataloger inför sommarsäsongen. Min ena arbetskamrat pekade ut en blommig tunika/klänning som "min" stil. Jag funderade lite på kommentaren efteråt och kom fram till att den var rätt konstig eftersom jag ju inte har någon enda blommig klänning. Eller rättare sagt inte hade fram tills nu.



Jag var helt säker på vilken modell jag ville ha: singoalla med smock under bysten och volang nedtill - inspiration från Syltig och saftigs vuxensingoalla. Det blommiga tyget hade jag haft liggandes på hyllan ett bra tag: påslakan inköpt secondhand, men jag kände att det skulle behöva blandas upp lite och hittade ett rödvitrutigt tyg också det secondhand. Jag utgick från mönstret till den här tunikan, men som synes ändrade jag lite. Ärmarna gjorde jag vidare och de fick smocksömmar nedtill. Under bysten delade jag mönstret och sydde en smockkanal i rutigt tyg. Som avslut fick klänningen en volang också den i rutigt tyg. Voíla årets semesterklänning! Eller ja, riktigt så enkelt var det väl inte riktigt, det var en hel del missöden på vägen, men dem ska jag inte tråka ut er med.

För ovanlighetens skull bjuder jag även på en bild med undertecknad iklädd klänningen. Det är L som lekte mästerfotograf idag på morgonen.

Kommentarer

  • Myssel säger:

    Vilken fin klänning! Ungefär den bild jag haft i huvudet länge men aldrig förverkligat.

    2011-07-21 | 17:31:34
    Bloggadress: http://myssel.blogspot.com
  • Mia säger:

    Tusen tack! Jag gillar den verkligen, den är sval och skön att ha på. Kommer mer på samma tema här på bloggen inom kort.

    2011-07-21 | 23:05:53
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: