SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Försommarpaus

Kategori: svammel

Oj, det var ett bra tag sen jag bloggade nu, närmare bestämt 1½ månad sen... Har haft fullt upp med annat, både privat och jobbrelaterat( både jag och mannen håller på och byter jobb, men inte med varandra;-). Så pysslandet och därmed också bloggandet har fått stå åt sidan lite. Fast min vana trogen så kan jag ju inte avstå helt och hållet så jag har lite smått och gott som är påbörjat och som jag tänkt diska av under semestern. För nu är det snart min tur att vara ledig - har tjuvstartat lite nu tre dagar med mys och lek med barnen, men så jobbar jag helgen också innan den LÅNGA, sköna semestern. Igår var vi skogen och plockade blåbär. Alla barnen hjälpte till att plocka t.om. lille A - fast tålamodet varade inte så länge... På tjugo minuter fick vi iaf ihop tillräckligt med bär för att jag och de stora killarna skulle kunna baka blåbärssmulpaj medan A tog sin dagliga tupplur.



Mums! Ska bli väldigt gott med paj ikväll, dvs. om jag fortfarande har någon smak kvar då. Dagen till ära vaknade jag med rejält halsont och nu känns huvudet sådär lagom dimmigt/snurrigt :-( Men en liten bit paj ska jag nog kunna få ned ändå.

Kommentarer

  • Frk pyssel säger:

    Då hade du en riktigt bra idé tycker jag! :-) Hoppas du får till det, är jättenöjd med min kruk-lampa :-) "en kruka till lampa, det låter tungt?" sa en vän när jag berättade ;-)



    Hoppas du har en underbar semester, för jag gissar att den börjat nu? :-)

    2011-07-14 | 21:47:54
    Bloggadress: http://www.pastill.nu/

Kommentera inlägget här: